Ga naar de inhoud

Sheconomy, toverwoord of kans?

In voorbereiding op de moderatie sessie tijdens HotelloTOP Board of Inspiration 2011 het onderwerp Sheconomy onder de loep genomen. Wat is de reden dat Sheconomy komt in plaats van is? Wordt het belangrijk dat de vrouwelijke kant van de samenleving naar voren stapt? Wat betekent dat in het zaken doen? En thuis? Leuke vragen en niet de gemakkelijkste antwoorden. Wat zijn de verschillen? Het navolgende filmpje maakt het wel duidelijk.

[tube]http://www.youtube.com/watch?v=AQ9L9YBJkk8[/tube]

De Sheconomy van de komende jaren komt mijns inziens voort uit de gevoelskant van onze samenleving. De gevoelskant van onze samenleving wordt groter. Beslissingen worden sneller genomen, we spreken zelfs sneller. Dan moet je vertrouwen op de intuïtie, je gevoel en de omstandigheid. Mogelijk plaats een man het sneller in een hokje, een vrouw daarentegen durft te heroverwegen en een nieuwe keuze te maken. Het vrouwelijke geslacht is daar gewoon beter in.

Zelf vraag ik me op dit moment oprecht af waarom er zo weinig dames bij ons werken? Is het niet onze cultuur? De hele Human Resource zakelijke dienstverlening is een omgeving waar veel vrouwen werken (behalve in de top, raar maar waar). Alleen bij Staffable en de MEP Group niet, toch maar eens de focus op leggen hoe dat kan? Misschien krijgen we er vandaag aanknopingspunten voor?

Natuurlijk krijgt deze blog dus een vervolg. Als we vandaag aan de hand van het Business Model Generation gekomen zijn tot een nieuwe visie op de vrouwelijke gast of opdrachtgever van 2015 en we de feedback terugkrijgen van de ladies board naar aanleiding van het thema Sheconomy ben ik benieuwd wie er nog omheen kan? De inzichten zullen zorgen voor meer kansen. Kansen die je als ondernemer niet voorbij mag laten gaan.