Ze zijn er nog. De ondernemers die de gast centraal zetten en denken vanuit wat deze wenst. Kiezen is zoiets. Wanneer je een café binnenkomt heeft de ondernemer of zeg liever de brouwerij al besloten wat je wenst te drinken voor pils. Ik vond de keuze van een tweede pilsener van het vat al mooi maar dat was toch van de zelfde brouwer. Nee, Goed in Arnhem doet het anders. Meer keuze, meer jezelf zijn. Gewoon aanschuiven, dus ook voor de vrijgezel gezellig. Daarnaast een wereldkeuken met 40 gerechten. Allemaal lekker midden op tafel en samen genieten. Net als in Azië, het gerecht in het midden en sociaal eten noem ik dat. Want je maakt toch best eens mee dat je liever het gerecht van een andere tafelgenoot had willen hebben? Niet dus bij Goed.
Maar er zit ook echt is goeds achter. Zo ook de koffiebonen, red beans. Nog nieuw op de markt maar volledig handgeplukt en dus voldoet het aan Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Niet alleen zeggen maar ook doen. Dan durf je je kop uit te steken al ondernemer. Zeker als er geen referenties nog zijn en je wel 200 gasten kunt verwelkomen.
Helemaal briljant is het wijnconcept. Je betaald de inkoopprijs van een gerenomeerd wijnhuis. En daarop komt 10 of 15 euro kurkengeld. Nog een flesje voor thuis meenemen, dan neem je die mee zonder kurkengeld. Wat transparant. Echt een Goed idee. Want alleen op die manier kun je een wijnkaart voeren die ook betaalbaar is, dus de gast meer laat proeven en zelfs in dit bedrijf tot de essentie van smaak en keuzes kan komen.
Ik denk dat het Goed is als je er voorbij gaat, anders nieuw en gewoon GOED.