Meteen naar de inhoud

Gaat slecht in de horeca

Het gaat slecht in de horeca! Maar dan anders. Met allemaal relatiemanagers onderweg en na een training een borrel drinken in de stad. Gezellig op het terras (tussen de twee panden in) van de plaatselijke kroeg waar onze groep ook een goede relatie mee heeft. De gasten besteden een rondje of 10 met 14 mensen en dan wenst iemand naar het toilet te gaan. Nee niet meer naar binnen, je moet een studentenkaart hebben. Met andere woorden je mag er niet in. Je zit notabene op het terras.

Dan komt er nog geen minuut later een mededeling van de uitsmijter: “jullie moeten hier weg”. Geen aankondiging, geen verzoek, een mededeling. Alle gekheid, je staat met een groep mensen, je verteerd zeker 5-8 consumpties dat betekent een besteding van tussen de 100 – 224 euro. De gemiddelde omzet van een dergelijke zaak is 2000 euro op een avond. Met andere stuur je op deze wijze 10% – 20% van je omzet potentieel de deur uit? Ik zou het niet in mijn hoofd krijgen. Buiten het feit dat je een relatie op aan het zeggen bent, want die relatie wordt nu wel onder druk gezet.

Ondertussen maar klagen en niet de rekeningen voldoen. Tja, dat is een stukje ondernemersklimaat binnen de gastvrijheid, de mens in Nederland. Morgen zoeken we een echte ondernemer op!